Loading
X
Bizi Hemen Arayın 0534 960 27 78 | info@nutrist.com.tr
Çocuklara Özel Beslenme 05 Ekim 2020
Ek Besine Geçiş: 10. Ay
Merhaba, ek besinlerde 10. ay ile devam ediyoruz.
 
Bu aydan itibaren ek besin süreci çok kolaylaşacak! Artık bebeğiniz tuz ve acı, yoğun aromalı baharatların eklenmeden yapıldığı yetişkin yemeklerinden yiyebilir.
 
10.aydan itibaren bebeğiniz pilav, iyi pişmiş et ve tavuk parçaları, çekirdeksiz bir şekilde zeytin, kiraz, vişne gibi meyveleri ve parmak besinler dediğimiz ''Finger foods''ları gözetim altında verebilirsiniz.
 
Bebeğiniz yoğurt, mercimek, tarhana gibi bir çok farklı çorbanın yanı sıra kızartma ve çok yağlı hazırlanmamış ev yemeklerinden ve suyundan da yiyebilir.
 
Seçtiğiniz bir ana öğünde ilk hafta 1 yemek kaşığı pilav ile başlayıp her hafta birer yemek kaşığı artırabilirsiniz.
 
 
Bir Günlük Örnek Beslenme Planı
 
Kahvaltı: Yumurta sarısı + peynir + tereyağı + pekmez + bebek ekmeğinin içi, sonrasında Anne sütü veya devam sütü
 
Ara Öğün: 1 porsiyon yumuşak meyve, sonrasında anne sütü veya devam sütü
 
Öğle: Tuzsuz,salçasız, acı baharatsız ev çorbası, sonrasında anne sütü veya devam sütü
 
Ara Öğün: Yoğurt, sonrasında anne sütü veya devam sütü
 
Akşam: et, tavuk veya balık, pilav, bulgur pilavı, sonrasında anne sütü veya devam sütü
 
Gece: Anne sütü veya devam sütü
 
 
 
Günlük Beslenme Planı
 
1. hafta
 
yumurta sarısının tamamı + 1 dilim tuzsuz beyaz peynir + 1/2 çay kaşığı tereyağı + 1/2 çay kaşığı pekmez + yarım ekmeğin içi + bir porsiyon yumuşak meyve + 11 yemek kaşığı çorba + 2,5 köfte kadar et + 1 yemek kaşığı bulgur pilavı + 5 yemek kaşığı yoğurt
 
2. hafta
 
yumurta sarısının tamamı + 1 dilim tuzsuz beyaz peynir + 1/2 çay kaşığı tereyağı + 1/2 çay kaşığı pekmez + yarım ekmeğin içi + bir porsiyon yumuşak meyve + 12 yemek kaşığı çorba + 2,5 köfte kadar tavuk + 2 yemek kaşığı bulgur pilavı + 6 yemek kaşığı yoğurt
 
3.hafta
 
yumurta sarısının tamamı + 1 dilim tuzsuz beyaz peynir + 1/2 çay kaşığı tereyağı + 1/2 çay kaşığı pekmez + yarım ekmeğin içi + bir porsiyon yumuşak meyve + 13 yemek kaşığı çorba + 2,5 köfte kadar balık + 3 yemek kaşığı bulgur pilavı + 7 yemek kaşığı yoğurt
 
4. hafta
 
yumurta sarısının tamamı + 1 dilim tuzsuz beyaz peynir + 1/2 çay kaşığı tereyağı + 1/2 çay kaşığı pekmez + yarım ekmeğin içi + bir porsiyon yumuşak meyve + 14 yemek kaşığı çorba + 2,5 köfte kadar et, tavuk veya balık + 4 yemek kaşığı bulgur pilavı + 8 yemek kaşığı yoğurt
 
 
Çocuk Diyetisyenimizden randevu almak için tıklayınız.
 
 
UYARI: Bu makale yalnızca bilgilendirme amaçlı yazılmıştır. Beslenme tedavisi kişiye özeldir. Hangi diyet türünün sizin için uygun olduğuna tıbbi durumunuz, beslenme şekliniz, sosyal yaşantınız vb. daha birçok etken göz önünde bulundurularak bir Beslenme uzmanı (Diyetisyen) tarafından karar verilmelidir.
 
Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy
Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy Whatsapp
0534 960 27 78
Bize Hemen Ulaşın
1