Loading
X
Bizi Hemen Arayın 0534 960 27 78 | info@nutrist.com.tr
Aktif Yaşam 11 Ekim 2018
Seyahatte Beslenme Rehberi
Kahvaltıyı atlamayın!
Kahvaltı güne başlamanın en iyi yolu ve seyahatte gereken enerji ihtiyacını karşılamak, bağışıklık sistemimizin güçlü kalması için kahvaltı etmek şart. 
 
Bol su tüketin!
Seyahatlerde en çok unutulan konu su tüketimi, seyahat sebebimiz her ne olursa olsun unutulup ihmal edilebiliyor ve zaten hava değişimiyle birlikte artan ödemi bir de su tüketimini azaltarak daha da arttırmış oluyoruz. Bunun önüne geçebilmek için eyahatleriniz de size su tüketimini hatırlatan aplikasyonlardan yararlanabilirsiniz. 
 
Alkollü içecekleri sınırlayın
Alkollü içecekler dozunu ayarlayamadığımızda seyahatlerimizi kabusa dönüştürebilir. Değişen yeme düzeniyle barsak ve mide sağlığımızın tehlikeye girmemesi için alkollü içkileri sınırlamak en iyi tercih olacaktır.
 
Barsak sağlığınıza dikkat edin
Gittiğimiz farklı şehirler de farklı ülkeler de olsa beslenme düzenimizde değişiklikler oluyor. Bu da bağırsak sağlığımızı etkileyip tuvalet düzenimizi değiştirebiliyor. Bu yüzden tükettiğimiz yemeklerin veya paketli ürünlerin içeriklerini bilmek, kontrol etmek alacağınız bir önlem olabilir. Eğer bağırsak sağlığıyla ilgili sıkıntılarınız varsa bir diyetisyeninizin sizin için uygun gördüğü bir probiyotik çeşidini de seyahatte yanınıza alabilirsiniz. 
 
Bilinçli olun
Gideceğiniz yer eğer sizin bulunduğunuz ülkeden farklı bir yeme kültürüne sahipse gitmeden ufak bir araştırma yaparak tüketip tüketemediğiniz besinleri inceleyebilirsiniz. Ayrıca böyle bir araştırma yaparak yanınıza ufak atıştırmalık paketli ürünler alarak olası bir değişiklikte bu ürünleri tüketirsiniz.
 
Çiğ besinlere dikkat
Eğer farklı ülkelere özellikle de uzak doğuya bir seyahat gerçekleştiriyorsanız çiğ besinlerle karşılaşmanız çok olası. Çiğ besinler içerdikleri bakterilerle birçok hastalığa davetiye çıkabilir. Bu yüzden besin seçiminde titiz davranılmalıdır.
 
Farklı mutfaklar
Gittiğiniz ülkeye özgü yiyecekleri tatmak elbette hakkınız ancak eğer hassas bir mideye sahipseniz, reflü, ülser, gastrit gibi mide ve barsak hastalıklarınız varsa bu sizin için pek tercih edilemeyebilir. Tatmak istediğiniz besinleri başka birileriyle paylaşmak, günde sadece 1 farklı besin denemek veya ufak miktarlarda denemek sizin için en mantıklısı olacaktır. 
Paylaşmak demişken eğer kilo kontrolü sağlamak gibi bir amacımız varsa denemek istediğiniz tatlıları da arkadaşlarınızla paylaşmak seyahat sonrası sizi birkaç kilodan kurtaracaktır. 
 
Ara öğün 
Eğer gittiğiniz ülkede meyve veya sağlıklı atıştırmalık vb. bulmakta zorlanacağınızı düşünüyorsanız yanınıza alacağınız kuru meyve ve kuruyemiş paketleri gezerken hayat kurtarıcı olabilir. Oradaki bilmediğiniz paketli atıştırmalıkları tüketmek yerine meyve ve kuruyemiş masum tercihler olacak ve günlük gerekli vitamin-mineral gereksiniminin bir kısmını karşılayacaktır.
 
 
Beslenme Danışmanlığı için randevu almak veya ücretsiz ön görüşme yapmak için tıklayınız.

 

Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy
Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy Whatsapp
0534 960 27 78
Bize Hemen Ulaşın
1