Loading
X
Bizi Hemen Arayın 0534 960 27 78 | info@nutrist.com.tr
Popüler Diyetler 23 Şubat 2019
Karatay Diyeti
 
Profesör Canan Karatay’a göre kahvaltı günün en önemli öğünü. Bu kahvaltı 20-30 zeytin, gerçek saf tereyağı, yumurta, peynir, domates, salatalık, tam yağlı süt ve protein ve sağlıklı yağlar açısından zengin bütün yiyecekleri kapsıyor. Karatay diyetinin bazı ilkeleri şöyle sıralanabilir.
 
Organik veya serbest gezen tavukların yumurtaları kan kolesterolünü düşürmeye yardımcı olur. Yumurtaların emiliminin uzun sürmesinden kaynaklı tokluk hissi uzun sürer ve çabuk acıkmazsınız. Fakat yumurtalar uzun süre haşlanarak yenmemeli mümkünse saf tereyağına kırılıp yenmeli.
 
Kolesterolden korkmaya gerek yok çünkü kolesterol zaten doğal olarak birçok hormonun yapısında vardır. Aksine eğer günde 4 yumurta yerseniz karaciğerin kolesterol üretim ihtiyacı azalacaktır. Ayrıca düşük kolesterol de bir çok hastalığın sebebi olabilir ve daha önceki çalışmalarda yüksek kolesterolün uzun yaşama etkisi gösterilmiştir.
 
Meyveler ve meyve suları tüketilmemeli çünkü kan şekerinde ani çıkışlara sebep olur ve çabucak zararlı yağlara (trigliseridlere) dönüşürler. Bu da bel çevresinde yağlanmaya ve potansiyel hastalık risklerine neden olur. Tüketilecekse yüksek lifli ve düşük lifli meyve suları tercih edilmeli.
 
Sağlıklı yağlar yemeden kilo vermeniz mümkün değildir. Zeytinyağı, tereyeğı gibi sağlıklı yağlar tüketmiyorsanız vücudunuz birikmiş zararlı yağlardan arınamaz.
 
Glisemik indeksi düşük yiyecekler yemek faydalıdır fakat bunlardan fazla yemek glisemik yük kavramını oluşturur. Bu da glisemik indeksi yüksek benzeri etki yapar.
 
Olumlu ve olumsuz yanlarından bahsedecek olursak Dukan ve Atkins diyetleriyle benzerlik gösterir.
 
Avantajları
 
Doğal ve organik beslenmeye yönlendirmesi
Paketli ürün tüketimini azaltması
 
Dezavantajları
 
Yüksek protein tüketimi kalsiyum atımını arttırarak osteoporoza sebep olabilir
Yüksek miktarda kırmızı et tüketiminin kolon kanseri riskini arttırdığına dair çalışmalar mevcut
Yüksek miktarda protein tüketimi kanda IGF-1 miktarını arttırır ve bu madde hücre çoğalmasını tetikler bu da birçok kanser çeşidiyle ilişkilendirilir
Dilediğiniz gibi kırmızı et ve hayvansal yağ tüketilebileceğini söylüyor ancak vücutta fazla kolesterol artışına sebep olarak, kalp-damar hastalıkları riskini arttırabilir
Düşük posa tüketimi kabızlık oluşmasına sebep olabilir
 
UYARI: Bu makale yalnızca bilgilendirme amaçlı yazılmıştır. Beslenme tedavisi kişiye özeldir.  Hangi diyet türünün sizin için uygun olduğuna tıbbi durumunuz, beslenme şekliniz, sosyal yaşantınız vb. daha birçok etken göz önünde bulundurularak bir Beslenme uzmanı (Diyetisyen) tarafından karar verilmelidir.
 
Beslenme Danışmanlığı için randevu almak veya ücretsiz ön görüşme yapmak için tıklayınız.
Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy
Nutrist - Diyetisyen İstanbul Şişli Fulya Beşiktaş Mecidiyeköy Whatsapp
0534 960 27 78
Bize Hemen Ulaşın
1